Regulamin sklepu
Regulamin to najważniejszy dokument w WELLNESSI.
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WELLNESSI
- INFORMACJE OGÓLNE
- Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego „WELLNESSI” dostępnego pod adresem www.wellnessi.pl ( dalej: „Sklep”). Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż produktów naturalnych sprzyjających zdrowiu i dobremu samopoczuciu.
- Właścicielem i administratorem Sklepu jest Elżbieta Giegiel-Kociszewska, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą „WELLNESSI Elżbieta Giegiel-Kociszewska” z siedzibą w Warszawie (03-133) przy ul. Nowodworskiej 25 m 409, NIP: 9521690584 (dalej: „Sprzedawca”).
- Dane kontaktowe Sprzedawcy to: adres email: sklep@wellnessi.pl, numer telefonu 500.791.877 (koszt połączenia według taryfy operatora).
- Sklep oferuje następujące usługi świadczone drogą elektroniczną:
- zakup produktów z oferty Sklepu (dalej: „Produkty” lub pojedynczo „Produkt”);
- możliwość założenia konta użytkownika w Sklepie i przechowywania w nim historii swoich zamówień;
- możliwość opiniowania Produktów;
- możliwość zapisania się do newslettera, zgodnie z jego regulaminem dostępnym w zakładce „Zapisz się do newslettera” pod adresem newsletter@wellnessi.pl;
- kontakt ze Sprzedawcą poprzez adres email oraz formularz kontaktowy dostępny w zakładce „Kontakt”.
- W celu korzystania ze Sklepu, należy posiadać urządzenie z dostępem do sieci Internet, posiadające przeglądarkę internetową z włączonym JavaScript (zalecane Safari, Chrome, Opera, FireFox, Internet Explorer, ios Safari, Android Chrome, Android FireFox). Wymagania sprzętowe dla korzystania ze Sklepu są analogiczne jak wymagania sprzętowe wykorzystywanej przeglądarki.
- Przeglądanie zawartości Sklepu jak również założenie konta użytkownika w Sklepie jest nieodpłatne.
- OFERTA SKLEPU
- Wszystkie podane ceny wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Cena nie zawiera kosztów dostawy, które są doliczane do ostatecznej ceny zamówienia w zależności od wybranego przez klienta sposobu dostawy, wartości zamówienia i obowiązujących w dniu zamówienia promocji związanych z kosztami dostawy. Składając zamówienie, klient jest informowany o kosztach dostawy, które łącznie składają się na wartość zamówienia.
- Sprzedawane przez Sklep Produkty pochodzą od renomowanych producentów albo stanowią wyrób własny Sprzedawcy – zgodnie z informacjami podanymi w opisie danego Produktu. W przypadku Produktów niefabrykowanych przez Sprzedawcę, informacje na ich temat podane w Sklepie pochodzą od producenta.
- Sprzedawca zastrzega, że zdjęcia Produktów mają charakter poglądowy. W szczególności rzeczywisty wygląd opakowań Produktów może różnić się od wyglądu na zdjęciach w Sklepie. Rzeczywisty wygląd Produktu może różnić się od zdjęć ze względu na parametry i ustawienia monitora/wyświetlacza urządzenia kupującego. W razie wątpliwości w tym zakresie możliwy jest kontakt ze Sprzedawcą poprzez adres e-mail wskazany w zakładce „Kontakt“.
- Ofertą Sklepu są objęte tylko Produkty oznaczone w katalogu jako „dostępne”. Pozostałe treści stanowią wyłącznie zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do oferty, wycofania produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Zmiana warunków realizacji zamówienia, w tym ceny, nie może nastąpić po złożeniu zamówienia przez kupującego.
- SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ. UTWORZENIE KONTA KLIENTA.
- Osobami zakupującymi Produkty w Sklepie mogą być pełnoletnie osoby fizyczne, a także osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, w tym zarówno przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne działające jako konsumenci w rozumieniu art. 22(1) Kodeksu cywilnego (dalej: „Klienci”).
- Klienci będący osobami fizycznymi mogą korzystać ze Sklepu pod warunkiem posiadania pełnej zdolność do czynności prawnych. W razie powzięcia informacji przez Sprzedawcę, że Klient nie spełnia powyższego wymogu, Sprzedawca może uniemożliwić mu korzystanie ze Sklepu lub żądać przedstawienia stosownej zgody przedstawiciela ustawowego takiego Klienta.
- Zakupy Produktów w Sklepie są możliwe poprzez założone w Sklepie konto Klienta (dalej: „Konto”) lub w formie zakupów bez rejestracji.
- Zamówienia w Sklepie można składać dwadzieścia cztery (24) godziny na dobę przez cały rok kalendarzowy.
- W celu dokonania zakupów bez rejestracji należy (po wyborze Produktów) dokonać akceptacji Regulaminu oraz Polityki Prywatności, podać następujące dane: imię i nazwisko, adres dostawy, kontaktowy adres email, telefon kontaktowy (przekazywany kurierowi w celu uzgodnienia terminu dostawy) oraz podać sposób płatności i dostawy.
- Założenie Konta wymaga:
- podania danych w postaci: adres dostawy, kontaktowy adres email, telefon kontaktowy (przekazywany kurierowi w celu uzgodnienia terminu dostawy),
- wskazania nazwy Klienta oraz hasła,
- akceptacji Regulaminu i Polityki Prywatności.
- Klient może w każdym momencie zmienić swoje dane osobowe lub usunąć Konto w ustawieniach Konta dostępnych po zalogowaniu się. Sklep umożliwia także wygenerowanie nowego hasła (w razie zapomnienia hasła) – poprzez wysłanie stosownej wiadomości na adres email wskazany podczas rejestracji Konta.
- Konto umożliwia:
- składanie zamówień na Produkty bez każdorazowego podawania danych osobowych (tj. po wyborze Produktów oraz sposobu płatności i dostawy),
- podgląd do historii zamówień.
- W celu otrzymania faktury VAT Klient powinien wskazać numer NIP oraz nazwę firmy w formularzu zamówienia.
- Zamówienie na Produkty jest złożone po zamieszczeniu Produktów w koszyku, wyborze sposobu płatności i dostawy, podaniu lub potwierdzeniu danych osobowych i kliknięciu przycisku „zamawiam i płacę”.
- Bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia Sprzedawca informuje Klienta o głównych cechach zamawianych produktów oraz ich łącznej cenie, w tym cenie dostawy.
- Zamówienie jest wiążące po kliknięciu przycisku „zamawiam i płacę” pod warunkiem, że Produkt jest oznaczony w Sklepie jako „dostępny”. W innych przypadkach zamówienie jest wiążące, jeżeli Sprzedawca potwierdzi dostępność Produktu i zaakceptuje zamówienie Klienta, zgodnie z punktem następnym.
- Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia zamówienia w terminie do 72 godzin od jego otrzymania. Potwierdzenie jest wysyłane na adres email Klienta. Potwierdzenie zawiera:
- podsumowanie zamówienia,
- informacje o prawach konsumenta związane z dokonywaniem zakupu na odległość,
Po złożeniu zamówienia Sprzedawca może kontaktować się z Klientem w formie e-mail (np. w celu potwierdzenia warunków dostawy albo poinformowania o opóźnieniu).
- Sprzedawca może anulować zamówienie, jeżeli potwierdzenie dokonania płatności nie dotrze do niego w terminie 72 godzin od złożenia zamówienia. Zamówienie może zostać anulowane także, jeżeli Klient poda nieprawidłowe dane lub naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu. Sprzedawca poinformuje o anulowaniu zamówienia poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres Klienta w terminie 3 dni roboczych od zaistnienia przesłanki anulacji zamówienia.
- Klient otrzyma odrębną wiadomość e-mail z informacją o wysłaniu zamówienia.
- PŁATNOŚCI I DOSTAWY
- Metody płatności za zamówienia są wyszczególnione w zakładce „Płatności i dostawy” na stronie internetowej Sklepu.
- Reklamacje dotyczące płatności składane przez Klientów powinny być kierowane bezpośrednio do Sklepu. W przypadku ustalenia, że przyczyny reklamacji nie leżą̨ po stronie Sklepu, Sklep przekaże reklamację do spółki.
- DOSTAWY
- Dostawa Towarów jest możliwa na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Ewentualna dostawa poza granice Polski jest możliwa wyłącznie za odrębną, indywidualną zgodą Sprzedawcy lub w przypadku, gdy Sprzedawca poinformuje o takiej możliwości na stronach internetowych Sklepu.
- Produkty dostarczane są pod adres wskazany przez Klienta w formularzu zamówienia.
- Informacje o dostępnych formach dostawy, terminach i kosztach wskazane są na stronach Sklepu w zakładce „Płatności i dostawy” na stronie internetowej Sklepu oraz w podsumowaniu wyświetlanym bezpośrednio przez złożeniem zamówienia.
- Dla zamówień powyżej wartości 250 PLN dostawa na terenie Polski jest darmowa.
- Sprzedawca wysyła towar w terminie do 2 dni roboczych od przyjęcia zamówienia do realizacji (od chwili wysyłki wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia). Łączny czas realizacji Zamówienia na terytorium Polski nie przekracza 7 dni roboczych.
- W przypadku zamieszczenia w zamówieniu większej ilości Produktów, co do których zostały wskazane różne terminy dostawy, zamówienie zostanie zrealizowane w całości (jedną przesyłką) w terminie najdłuższym (wskazanym w opisie tych Produktów).
- Zmiany w wysyłce i rezygnacje z zamówienia możliwe są poprzez kontakt ze Sklepem pod adresem e-mail sklep@wellnessi.pl.
- ZWROTY PRODUKTÓW
- Prawo do zwrotu Produktu, bez podawania przyczyny, przysługuje tylko Klientom nabywającym Produkty jako konsumenci w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu cywilnego, czyli osobom fizycznym kupującym Produkt na użytek prywatny oraz osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą, jeśli kupują Produkt na potrzeby nie związane bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą lub zawodową (dalej: „Konsumenci”).
- Konsument może zwrócić Produkt bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (za wyjątkiem kosztów odesłania Produktu). Zwrot następuje na podstawie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, które może być złożone w terminie 14 dni od dostawy Produktu. Konsument powinien w tym czasie co najmniej wysłać oświadczenie o odstąpieniu do Sprzedawcy w formie wiadomości e-mail na adres sklep@wellnessi.pl lub w formie pisemnej pocztą na adres Sklepu: ul. Nowodworska 25 m 409; 03-133 Warszawa. Sprzedawca potwierdzi otrzymanie oświadczenia bezzwłocznie (najpóźniej w terminie 48 godzin od jego otrzymania).
- Konsument jest zobowiązany do zwrotu Produktu w terminie 14 dni od wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Aby dotrzymać tego terminu, wystarczy przed jego upływem wysłać Produkt do Sprzedawcy.
- Produkt powinien być zwrócony na adres Sklepu: ul. Nowodworska 25 m. 409, 03-133 Warszawa. Produkt powinien być zapakowany w sposób zapewniający bezpieczeństwo podczas transportu. Sprzedawca zaleca stosowanie sposobów zabezpieczenia takich samych jak w przypadku wysyłki do Konsumenta.
- Konsument ponosi koszt zwrotu Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku zamawiania Produktów, które są rzeczami nieprefabrykowanymi, wyprodukowanymi przez Sprzedawcę według specyfikacji Konsumenta.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku Produktów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. W razie wątpliwości przyjmuje się, że zwrotowi nie podlegają Produkty spożywcze dostępne w Sklepie, po otworzeniu przez Konsumenta opakowania, którego otwarcie daje bezpośredni dostęp do Produktu.
- W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży Produktu, zwrotowi powinny podlegać także dołączone dokumenty i opakowanie (w tym elementy ochronne), chyba że ich zachowanie w nienaruszonym stanie nie było możliwe ze względu na potrzebę sprawdzenia Produktu.
- Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny Produktu i ceny dostawy Produktu w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca może zawiesić zwrot ceny aż do czasu otrzymania Produktu albo do czasu, gdy Konsument dostarczy dowód odesłania Produktu. Sprzedawca dokonuje zwrotu, używając takich samych metod płatności jak Konsument. Przesyłka zwrotna następuje na ryzyko Konsumenta. Uszkodzenia Produktu mogą spowodować odmowę przyjęcia zwrotu Produktu.
- Jeżeli Konsument wybrał inną metodę niż najtańsza metoda dostawy oferowana przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu dodatkowych kosztów dostawy.
- Konsument jest odpowiedzialny za obniżenie wartości Produktów wyniku używania ich poza zakres niezbędny do sprawdzenia ich charakteru, cech i funkcjonalności.
- Formularz zwrotu jest załącznikiem do niniejszego Regulaminu. Jest też dostępny w zakładce „Regulamin” na stronie internetowej Sklepu. Konsument może także skorzystać z formularza, który stanowi załącznik do Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- W razie odesłania przez Klienta Produktu pomimo braku prawa do odstąpienia od umowy, a także w przypadku odesłania Produktu niepełnowartościowego (zużytego ponad zakres niezbędny do sprawdzenia jego charakteru, cech i funkcjonalności) Sprzedawca ma prawo do odmowy zwrotu ceny Produktu. W takim wypadku Sprzedawca ponownie odeśle Produkt Konsumentowi, jeżeli otrzyma od Konsumenta kwotę pokrywającą koszty wysyłki. W razie nieodebrania przez Klienta takiego Produktu (lub niepokrycia kosztów odesłania Produktu ponownie do Konsumenta) w terminie 30 dni od otrzymania stosownego, dodatkowego wezwania (w formie e-mail) od Sprzedawcy, Produkt taki będzie traktowany jako porzucony, co uprawniać będzie Sprzedawcę do jego utylizacji lub ponownego wprowadzenia do obrotu, bez roszczeń Klienta z tego tytułu.
- PARAGONY I FAKTURY VAT
- Do każdego zakupionego w Sklepie produktu dołączany jest oryginalny paragon lub faktura VAT.
- W przypadku gdy Klient na etapie rejestracji lub składania zamówienia nie podał numeru NIP, a wskazał że żąda wystawienia faktury, faktura może go nie zawierać.
- Na żądanie Klienta Sklep uzupełni treść faktury o podany przez Klienta numer NIP.
- REKLAMACJE
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczania Produktów bez wad.
- Jeżeli to możliwe, Klient powinien sprawdzić stan przesyłki z Produktem w obecności kuriera. Zaniechanie w tym zakresie może utrudnić rozpatrzenie reklamacji Klienta. W przypadku dostrzeżenia uszkodzeń mechanicznych przesyłki, Klient może żądać przygotowania protokołu szkody lub odmówić przyjęcia przesyłki. W takim przypadku, Klient powinien bezzwłocznie powiadomić Sprzedawcę.
- Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z umową sprzedaży oraz związane z funkcjonowaniem strony internetowej i Sklepu można zgłaszać za pomocą poczty elektronicznej na adres: sklep@wellnessi.pl lub listem poleconym na adres Sprzedawcy: ul. Nowodworska 25 m 409; 03-133 Warszawa.
- Klient niebędący Konsumentem (nabywający produkt w celu związanym bezpośrednio z jego z działalnością zawodową lub gospodarczą) ma prawo złożyć reklamację, przy czym odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi ogranicza się w takim przypadku do usunięcia wady. W takim przypadku Sklep wedle własnego uznania wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo stwierdzoną wadę usunie. Sklep może również zwrócić takiemu Klientowi niebędącemu Konsumentem zapłaconą cenę za produkt z wadami. Z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Sklepu za szkody wyrządzone Klientom niebędącym Konsumentami ogranicza się do kwoty, jaką taki Klient zapłacił za dany produkt.
- Klient zostanie poinformowany o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji w formie email lub pisemnie, w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji przez Sprzedawcę.
- Roszczenia z tytułu rękojmi będą rozpatrywane zgodnie z przepisami polskiego Kodeksu cywilnego.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu jest Sprzedawca. Zasady przetwarzania danych osobowych Klientów określa Polityka Prywatności dostępna w zakładce „Polityka Prywatności“ na stronie internetowej Sklepu.
- Regulamin udostępniany jest Klientowi w formie elektronicznej. Klient ma możliwość dokonania wydruku regulaminu, a także dokonania jego zapisu na własnym nośniku danych. Regulamin jest również dostępny w zakładce „Regulamin“ na stronie internetowej Sklepu.
- Niniejszy Regulamin może zostać zmieniony pod warunkiem, że nie naruszy to praw nabytych przez Klientów. Wszelkie zmiany nie będą miały zastosowania do zamówień dokonanych przed zmianą regulaminu.
- Sklep zawiadomi o wprowadzeniu zmiany Regulaminu, zamieszczając odpowiednią informację pod linkiem „Regulamin” przez okres 30 dni. Do zamówień złożonych i przyjętych w okresie obowiązywania starego Regulaminu stosuje się stary Regulamin. Zmiany Regulaminu zostaną opublikowane na stronach Sklepu z wyprzedzeniem 30 dni przed ich wejściem w życie.
- Zabronione jest publikowanie w Sklepie opinii, które naruszają prawa podmiotów trzecich, w tym renomę oraz inne dobra osobiste podmiotów trzecich. Zabronione jest zamieszczanie w Sklepie opinii reklamujących inne strony internetowe lub podmioty, a także opinii zawierających dane osobowe jakichkolwiek osób.
- Sprzedawca informuje o możliwości użycia platformy ODR do rozpatrywania roszczeń. Link do platformy to: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- W zakresie dozwolonym przez prawo, Sprzedawca nie wyraża zgody na pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Do:
SKLEP WELLNESSI
Elżbieta Giegiel-Kociszewska
prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą WELLNESSI
z siedzibą w Warszawie (03-133) przy ul. Nowodworskiej 25 m 409
NIP: 9521690584
Imię i nazwisko Konsumenta: ________________________________________________
Data złożenia zamówienia: ________________________________________________
Data odebrania zamówienia: ________________________________________________
Adres Konsumenta: ________________________________________________
Informuję, że odstępuję od umowy sprzedaży następujących produktów (proszę podać pełną nazwę produktu i liczbę sztuk):
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Miejscowość, data, podpis (jeżeli formularz ma formę papierową):
__________________ _______________________ ___________________________